• Polskie Towarzystwo Bachowskie
  • Polskie Towarzystwo Bachowskie
  • Polskie Towarzystwo Bachowskie

Koncerty

23 lutego
2014

Koncert CI

Wykonawcy:
Michał Kocot – organy
Dominika Staszkiewicz – flet traverso
Katarzyna Pilipiuk – obój barokowy, obój d’amore
Elżbieta Malinowska – klawesyn
Paweł Szywalski – słowo wprowadzające
 
Program:
Dietrich Buxtehude (1637 – 1707)
* Passacaglia in d  BuxWV 161
Jan Pieterszoon Sweelinck (1562 – 1621)
* Ballo del Gronduca
Carl Philipp Emanuel Bach (1714 – 1788)
* Sonata D-dur  Wq 70/B
Jan Pieterszoon Sweelinck
* Mein junges Leben hat ein End
Nicolaus Bruhns (1665 – 1697)
* Preludium i fuga e-moll
Johann Joachim Quantz (1697 – 1773)
* Sonata triowa c-moll
Georg Philipp Telemann (1681 – 1767)
* Sonata triowa A-dur
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
*  Preludium chorałowe  “An Wasserflüssen Babylon”  BWV 653b
* Passacaglia c-moll  BWV 582
 
Biogramy wykonawców:
Michał Kocot – ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu w klasie organów p. Andrzeja Garbarka. Obecnie jest studentem krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie organów prof. Józefa Serafina i Arkadiusza Bialica, oraz w klasie klawesynu prof. Magdaleny Myczki. W ubiegłym roku akademickim studiował w ramach programu wymiany studentów „Erasmus” w Hochschule für Musik und darstellende Kunst w Stuttgarcie (organy – prof. Ludger Lohmann, klawesyn – prof. Jorg Halubek).
W 2008r. zajął I miejsce w Ogólnopolskich Przesłuchaniach Organowych we Wrocławiu, w 2011r. został finalistą Międzynarodowego Konkursu Organowego im. J.Kucharskiego w Łodzi, oraz zajął I miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Muzyki Organowej Jehana Alaina. W 2012r. zajął I miejsce w XVIII Międzynarodowym Konkursie Organowym im. L.Janacka w Brnie, oraz nagrodę specjalną za najlepszą interpretacją utworu M.Stedronia.
Brał udział w licznych kursach improwizacji oraz interpretacji muzyki organowej i klawesynowej, które prowadzili: P.Pincemaille, J.Gembalski, G.Gnann, L.Ghielmi, M.Rost, K.Urbaniak, M.Kroll
W 2012r. był stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w 2013r. otrzymał nagrodę tegoż ministra za wybitne osiągnięcia artystyczne.       

Dominika Staszkiewicz – krakowską Akademię Muzyczną ukończyła, studiując  grę na flecie traverso w klasie dr hab. Małgorzaty Wojciechowskiej. W ramach programu stypendialnego LPP-Erasmus kształciła się w Koninklijk Conservatorium Brussel pod kierunkiem Bartholda Kuijkena i Franka Theunsa. Swoje umiejętności doskonaliła podczas kursów mistrzowskich prowadzonych przez Rachel Brown, Wilberta Hazelzeta, Kate Clark, Françoisa Lazarevitcha,
Petera Holtslaga i Benedeka Csaloga. Współpracuje z Capellą Cracoviensis.
Gra na kopiach: fletu jednoklapowego wg G.A. Rottenburgha (ok. 1745) oraz fletu ośmioklapowego wg H. Grensera (ok. 1810).
Jest członkiem krakowskiego Stowarzyszenia Młodych Wykonawców Muzyki Dawnej.

Katarzyna Pilipiuk umiejętności w zakresie gry na oboju barokowym zdobyła  studiując w Akademiach Muzycznych we Wrocławiu i Krakowie pod kierunkiem Marka Niewiedziała oraz Petera Holtslaga. Obecnie doskonali umiejętności w grze na instrumentach historycznych pod kierunkiem Franka de Bruine (studia na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy), oraz uczestnicząc w licznych kursach, m. in. Urbino Musica Antica, Accademia Villa Bossi, Amsterdam Early Music Summer School  - pod kierunkiem Alfreda Bernardini. Uczestniczyła także w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez Marka Niewiedziała, Rafała Gabriela Przybyłę, Elisabeth Baumer, Alfreda Bernardini, Molly Marsch, Josepa Domenecha oraz Paola Grazziego.
Współpracuje z wieloma zespołami muzyki dawnej - m. in. z Polską Orkiestrą XVIII Wieku, Il Tempo, Diletto. Jest również członkiem kilku zespołów kameralnych. Brała udział w koncertach transmitowanych na żywo przez II program Polskiego Radia oraz w nagraniach.
Oprócz działalności koncertowej zajmuje się także pracą naukową, prowadząc badania nad historią oboju oraz nad zapomnianym dziś repertuarem osiemnastowiecznych kompozytorów piszących na ten instrument.
 
Elżbieta Malinowska – absolwentka krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie klawesynu prof. Elżbiety Stefańskiej oraz w klasie organów dr. hab. Marcina Szelesta (dyplomz wyróżnieniem).
Brała udział w licznych kursach mistrzowskich (klawesyn, basso continuo, klawikord, pianoforte, organy) prowadzonych przez wybitnych muzyków, takich jak: T. de Goede, K. Weiss, V. Sofronitzki, M. Dévérité, B. Klapprott, L. Ghielmi, P. van Dijk, G. Rost, X. Eustache, A. Henderson, O. Latry. W roku akademickim 2009/2010 studiowała w Johannes Gutenberg Universität Mainz w klasie organów prof. Gerharda Gnanna (program Erasmus-LLP).
Jako klawesynistka i organistka współpracowała z wieloma zespołami (m.in. Orkiestrą Barokową AM w Krakowie, Orkiestrą Kameralną AM w Krakowie, Polską Orkiestrą Radiową, British String Orchestra, Mainzer Virtuosi, Sinfonia Iuventus), realizując b.c. oraz parokrotnie wykonując partie solowe. Jest członkiem zespołu muzyki dawnej Antica Cucina.
Występowała podczas wielu festiwali i cyklów koncertów, m.in.: Dni Bachowskich, Studenckiego Festiwalu Muzyki Dawnej, Festiwalu Muzyki Polskiej, cyklu Radia Kraków "Mistrzowie i Uczniowie", cyklu "Bach u Św. Marcina", Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej w Sanoku, Iuniores Priores Organorium Seinensis, Małopolskich Dni Dziedzictwa Kulturowego, Krynickich Spotkań z Kulturą Chrześcijańską oraz cyklu koncertów letnich Capelli Cracoviensis. Należy do komitetu założycielskiego „Stowarzyszenia Młodych Wykonawców Muzyki Dawnej”.
W 2011r. zdobyła III miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Wykonawstwa Utworów Organowych Jehana Alaina.

Powrót do wszystkich koncertów

© 2024 Polskie Towarzystwo Bachowskie z siedzibą w Krakowie
Strony internetowe: impulsivo.pl