• Polskie Towarzystwo Bachowskie
  • Polskie Towarzystwo Bachowskie
  • Polskie Towarzystwo Bachowskie

Koncerty

30 kwietnia
2017

Koncert CXXXIII

Wykonawcy:
Tadeusz Barylski - organy
Katarzyna Suska - mezzosopran
Dominika Micał - słowo wprowadzające

Program:
Johann Sebastian Bach  (1685 – 1750)
* Fantazja G-dur  BWV 572
* Aria  Et exultavit spiritus meus  z “Magnificat”  BWV 243
* Aria  Buß’ und Reu’ z „Matthäuspassion”  BWV 244
* Aria  Domine Fili unigenite  z “Mszy g-moll”  BWV  235
César Franck  (1822 – 1890)
* Preludium, fuga i wariacja  h-moll
Gabriel Fauré  (1845 – 1924)
* Agnus Dei
* O salutaris Hostia
Gioacchino Rossini  (1792 – 1868)
* Aria  Crucifixus  z „Petite Messe Solennelle”
Marcel Dupré  (1886 – 1971)
* Preludium i fuga  H-dur  op.7

Biogramy wykonawców:
Tadeusz Barylski – wirtuoz gry na organach oraz fortepianie. Naukę gry na instrumentach klawiszowych rozpoczął w wieku siedmiu lat. Ukończył Częstochowską Szkołę Muzyczną w klasie organów Adama i Jana Mroczków. Naukę gry na organach kontynuował w krakowskiej Akademii Muzycznej pod kierunkiem prof. Mirosławy Semeniuk-Podrazy, uzyskując w 2013 roku dyplom z wyróżnieniem po recitalu dyplomowym w Bazylice Jasnogórskiej. Doskonaląc swój warsztat, uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez najwybitniejszych organistów polskich i zagranicznych. Jego druga pasją obok organów jest fortepian. W roku 2015 ukończył studia magisterskie w klasie fortepianu prof. Hanny Kryjak i dr Huberta Salwarowskiego w katowickiej Akademii Muzycznej. Obecnie jest nauczycielem gry na fortepianie w szkołach muzycznych w Myszkowie i Częstochowie. Trzykrotnie otrzymał Stypendium Prezydenta Miasta Częstochowy dla uzdolnionej artystycznie młodzieży. Koncertuje w wielu ośrodkach muzycznych na terenie całego kraju.

Katarzyna Suska – mezzosopran, absolwentka Filmoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim (1986) i Wydziału Wokalno - Aktorskiego krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie Izabeli Jasińskiej-Buszewicz (dyplom z wyróżnieniem 1987).
Nagrody: I Nagroda na II Konkursie Ady Sari w Nowym Sączu (oraz laureatka czterech nagród specjalnych 1986); Laureatka  Konkursu Luciano Pavarottiego w Modenie (1987); Finalistka Konkursu Pavarottiego w Filadelfii, USA (1988); Złota Maska za kreację Carmen (Opera Śląska w Bytomiu (1988); Złota Płyta za nagranie Halki S.Moniuszki w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie (1999); Nagroda specjalna na Festiwalu Warszawska Jesień dla spektaklu Król Ubu K.Pendereckiego (główna rola kobieca, Teatr Wielki w Łodzi 1994); Nagroda Prezydenta Miasta Częstochowy w dziedzinie muzyki 1994; Medal Gloria Artis, Zasłużona dla kultury polskiej 2015. Stypendystka Rządu Włoskiego (Mediolan), Radia Belgijskiego, Fonds Alex de Vries w Antwerpii i Foundation Musicale de Villecroze (Francja) oraz polskiego Ministerstwa Kultury.
Przez 20 lat była solistką Teatru Wielkiego – Opery Narodowej wWarszawie. Zaśpiewała na deskach Opery Narodowej 420 spektakli operowych w repertuarze od W.A.Mozarta po R.Straussa. Występowała także w Lyonie, Ankarze, Buffalo (USA), Lizbonie, Porto, Brukseli, Luxemburgu i w niemieckich teatrach operowych. Posiada w repertuarze 34 partie operowe. Jest także wybitną interpretatorką dzieł oratoryjnych. W repertuarze ma blisko 80 utworów tego rodzaju muzyki. Występowała pod batutą takich dyrygentów jak: Jerzy Maksymiuk, Kazimierz Kord, Antoni Wit, Michael Zilm, Helmuth Rilling, Jose Cura, Krzysztof Penderecki, Alberto Zedda, Gilbert Levine, Roman Koffman, Valery Gergiev, Jacek Kaspszyk, Karol Stryja, Jerzy Katlewicz, Will Cruthfield, Mykola Diadiura.
Osobną formą działalności artystki są recitale, głównie monograficzne, wykonywane m.in. w Teatrze Wielkim w Łodzi, Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie, w licznych filharmoniach polskich, a także za granicą (Monachium, Antwerpia, Bergen, Kłajpeda, Halle i USA). Brała udział w 19 prawykonaniach utworów kompozytorów polskich i zagranicznych. Była pierwszą wykonawczynią polską solo wokalnego w balecie Zorba M.Theodorakisa (Teatr Wielki w Łodzi). Nagrała 13 płyt, w tym dwie z recitalami pieśni z pianistą Maciejem Zagórskim (Debussy, Szymanowski, Satie - 2007; Schubert, Hensel, Brahms - 2015); swój kunszt wokalny utrwaliła także w licznych nagraniach radiowych i telewizyjnych. Prowadzi wykłady i kursy mistrzowskie w kraju i za granicą. Zasiada w jury międzynarodowych konkursów wokalnych. Publikuje prace naukowe z dziedziny wokalistyki i teatru operowego.

Powrót do wszystkich koncertów

© 2024 Polskie Towarzystwo Bachowskie z siedzibą w Krakowie
Strony internetowe: impulsivo.pl