• Polskie Towarzystwo Bachowskie
  • Polskie Towarzystwo Bachowskie
  • Polskie Towarzystwo Bachowskie

Koncerty

25 czerwca
2017

Koncert CXXXV

Wykonawcy:
Krzysztof Musiał - organy
Jakub Woszczalski - organy
Trio "Osteria barocca":
- Dominika Staszkiewicz - flet traverso
- Katarzyna Pilipiuk - obój barokowy
- Elżbieta Malinowska - klawesyn

Program:
Wolfgang Amadeus MOZART  (1756 – 1791)
* Fantazja f-moll  KV 608
Franz SCHUBERT  (1797 – 1828)
* Fuga e-moll  D.952
Johann Christoph RICHTER  (1700 – 1785) 
* Trio G-dur
Jacob Friedrich KLEINKNECHT (1722 – 1794)
* Sonata e-moll
Gustav Adolf MERKEL  (1827 – 1885)
* Sonata d-moll  op.30
Joseph REVEYRON  (1917 – 2005)
* Anamnèse 

Notki biograficzne:
Krzysztof Musiał ​jest studentem krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. dra hab. Andrzeja Białko. W ramach programu Erasmus+ studiował również w Musikhochschule Lübeck w klasie prof. Arvida Gasta; laureat kilku międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów organowych dla średnich szkół muzycznych oraz konkursów akademickich, m.in. II nagrody na III Międzynarodowym Konkursie Organowym "Barok i romantyzm" w Katowicach (2016) oraz I nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Organowym "Romuald Sroczyński in memoriam" w Poznaniu (2015). Zdobywał także wyróżnienia za wykonawstwo utworów Johanna Sebastiana Bacha. Występował jako solista i kameralista podczas ogólnopolskich festiwali, a wśród nich są m. in. Staromiejskie Koncerty Organowe w Poznaniu, Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Pasłęku, Festiwal Organowy Młodych w Sejnach, czy Wieczory Tumskie we Wrocławiu. Koncertował również w Niemczech, Holandii, Francji i na Litwie.

Jakub Woszczalski – ukończył z wyróżnieniem Państwową Szkołę muzyczną II stopnia im. Władysława Żeleńskiego w zakresie gry na organach. Naukę gry kontynuuje w krakowskiej Akademii Muzycznej pod kierunkiem prof. dra hab. Andrzeja Białki. W 2013 roku uzyskał pierwszą nagrodę oraz wyróżnienie za najlepsze wykonanie utworów Johanna Sebastiana Bacha  podczas VI Konkursu Organowego w Krasnobrodzie. Jest także finalistą Ogólnopolskich Przesłuchań organizowanych przez Centrum Edukacji Artystycznej dla uczniów szkół średnich w 2014 roku. Otrzymał wyróżnienie na Krakowskim Ogólnopolskim Bachowskim Konkursie Organowym w 2015 roku. W duo organowym, wraz z Krzysztofem Musiałem, otrzymał pierwszą nagrodę i dalsze wyróżnienia podczas Pierwszego Konkursu Muzyki Organowej i Organowo-Kameralnej w Mielcu w 2016 roku. Koncertował jako solista w Polsce, Francji i na Litwie. Występował także jako akompaniator z Towarzystwem Śpiewaczym Lutnia w Wieliczce, którego jest członkiem, a także jako kameralista w wokalno–instrumentalnych zespołach. Brał udział w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych krajowych i zagranicznych pedagogów m.in. Hansa Fagiusa, Lorenzo Ghielmiego, Juliana Gembalskiego i Józefa Serafina.

Dominika Staszkiewicz – krakowską Akademię Muzyczną ukończyła, studiując  grę na flecie traverso w klasie dr hab. Małgorzaty Wojciechowskiej. W ramach programu stypendialnego LPP-Erasmus kształciła się w Koninklijk Conservatorium Brussel pod kierunkiem Bartholda Kuijkena i Franka Theunsa. Swoje umiejętności doskonaliła podczas kursów mistrzowskich prowadzonych przez Rachel Brown, Wilberta Hazelzeta, Kate Clark, Françoisa Lazarevitcha, Petera Holtslaga i Benedeka Csaloga. Współpracuje z Capellą Cracoviensis. Gra na kopiach: fletu jednoklapowego wg G.A. Rottenburgha (ok. 1745) oraz fletu ośmioklapowego wg H. Grensera (ok. 1810). Jest członkiem krakowskiego Stowarzyszenia Młodych Wykonawców Muzyki Dawnej.

Katarzyna Pilipiuk umiejętności w zakresie gry na oboju barokowym zdobyła  studiując w Akademiach Muzycznych we Wrocławiu i Krakowie pod kierunkiem Marka Niewiedziała oraz Petera Holtslaga. Obecnie doskonali umiejętności w grze na instrumentach historycznych pod kierunkiem Franka de Bruine (studia na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy), oraz uczestnicząc w licznych kursach, m. in. Urbino Musica Antica, Accademia Villa Bossi, Amsterdam Early Music Summer School  - pod kierunkiem Alfreda Bernardini. Uczestniczyła także w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez Marka Niewiedziała, Rafała Gabriela Przybyłę, Elisabeth Baumer, Alfreda Bernardini, Molly Marsch, Josepa Domenecha oraz Paola Grazziego.
Współpracuje z wieloma zespołami muzyki dawnej - m. in. z Polską Orkiestrą XVIII Wieku, Il Tempo, Diletto. Jest również członkiem kilku zespołów kameralnych. Brała udział w koncertach transmitowanych na żywo przez II program Polskiego Radia oraz w nagraniach.
Oprócz działalności koncertowej zajmuje się także pracą naukową, prowadząc badania nad historią oboju oraz nad zapomnianym dziś repertuarem osiemnastowiecznych kompozytorów piszących na ten instrument.

Elżbieta Malinowska – absolwentka krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie klawesynu prof. Elżbiety Stefańskiej oraz w klasie organów dr. hab. Marcina Szelesta (dyplom z wyróżnieniem). Brała udział w licznych kursach mistrzowskich (klawesyn, basso continuo, klawikord, pianoforte, organy) prowadzonych przez wybitnych muzyków, takich jak: T. de Goede, K. Weiss, V. Sofronitzki, M. Dévérité, B. Klapprott, L. Ghielmi, P. van Dijk, G. Rost, X. Eustache, A. Henderson, O. Latry. W roku akademickim 2009/2010 studiowała w Johannes Gutenberg Universität Mainz w klasie organów prof. Gerharda Gnanna (program Erasmus-LLP). Jako klawesynistka i organistka współpracowała z wieloma zespołami (m.in. Orkiestrą Barokową AM w Krakowie, Orkiestrą Kameralną AM w Krakowie, Polską Orkiestrą Radiową, British String Orchestra, Mainzer Virtuosi, Sinfonia Iuventus), realizując b.c. oraz parokrotnie wykonując partie solowe. Jest członkiem zespołu muzyki dawnej Antica Cucina. Występowała podczas wielu festiwali i cyklów koncertów, m.in.: Dni Bachowskich, Studenckiego Festiwalu Muzyki Dawnej, Festiwalu Muzyki Polskiej, cyklu Radia Kraków "Mistrzowie i Uczniowie", cyklu "Bach u Św. Marcina", Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej w Sanoku, Iuniores Priores Organorium Seinensis, Małopolskich Dni Dziedzictwa Kulturowego, Krynickich Spotkań z Kulturą Chrześcijańską oraz cyklu koncertów letnich Capelli Cracoviensis. Należy do komitetu założycielskiego „Stowarzyszenia Młodych Wykonawców Muzyki Dawnej”. W 2011r. zdobyła III miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Wykonawstwa Utworów Organowych Jehana Alaina.

Powrót do wszystkich koncertów

© 2019 Polskie Towarzystwo Bachowskie z siedzibą w Krakowie
Strony internetowe: impulsivo.pl