• Polskie Towarzystwo Bachowskie
  • Polskie Towarzystwo Bachowskie
  • Polskie Towarzystwo Bachowskie

Koncerty

29 kwietnia
2018

Koncert CXLIII

Wykonawcy:
Consort fletów Akademii Muzycznej w Krakowie:
Erik Bosgraaf
Katarzyna Czubek - kierownictwo artystyczne
Anibal Juan Dominguez
Máté Erdei
Andrea Molnár
Michala Pešková
Tabea Popien
Elżbieta Tompolska
Wioletta Wysopal

Katarzyna Olszewska - skrzypce
Dymitr Olszewski - altówka
Dominika Micał - słowo wprowadzające

Program:
Niccolò Dôthel  (1721 – 1810)
* Sonata g-moll ze zbioru  Six Sonates a Trois Flutes de Sig. Dothel Figlio
Antonio Bartolomeo Bruni  (1759 – 1821)
* Duet II g-moll ze zbioru  Six duo concertants pour violon et alto  op.4
Joseph Bodin de Boismortier  (1689 – 1755)
* Koncert h-moll op.15 ze zbioru  Six Concertos pour 5 Flûtes-Traversieres ou autres Instrumens, sans Baße
Antonio Bartolomeo Bruni
* Duet IV D-dur ze zbioru  Six duo concertants pour violon et alto  op.4
Giovanni Pierluigi da Palestrina  (1525 – 1594)
* Missa Virii Galillaei

Notki biograficzne:
Katarzyna Czubek jest absolwentką klasy fletu prostego prof. Petera Holtslaga w Akademii Muzycznej w Krakowie oraz klasy Jorge Isaaca w Conservatorium van Amsterdam. Studiowała grę na obojach historycznych w klasie prof. Paolo Grazziego w Conservatorio di Musica F.E. Dall’Abaco w Weronie oraz u prof. Franka de Bruine w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Jest pomysłodawcą i organizatorem cyklu koncertów Młoda Muzyka Dawna. Gra w zespole muzyki dawnej Bianco Fiore, z którym koncertowała na wielu znaczących scenach europejskich. Grała w takich orkiestrach jak: Les Ambassadeurs (Francja), Gli Angeli Geneve (Szwajcaria), Barrocade (Izrael), Goldberg Baroque Ensemble i Capella Cracoviensis. Od 2016 jest asystentem klasy fletu  prostego prof. Erika Bosgraafa w Akademii  Muzycznej w Krakowie oraz gościnnym wykładowcą na Podyplomowym Studium Muzyki Dawnej w Akademii Muzycznej w Gdańsku.
W 2017 roku została laureatką stypendium Młoda Polska - programu stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Katarzyna Anna Olszewska w 2002 roku rozpoczęła naukę gry na skrzypcach w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie w klasie mgr Anny Śliwy, następnie kontynuowała naukę w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II st. im. Jadwigi Kaliszewskiej w Poznaniu pod kierunkiem prof. Marcina Baranowskiego. Obecnie studiuje w klasie skrzypiec barokowych prof. Sirkki-Liisy Kaakinen-Pilch i dra Zbigniewa Pilcha w krakowskiej Akademii Muzycznej. Jest laureatką  wielu  konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych. W sezonie artystycznym 2016/2017 była członkiem European Union Baroque Orchestra. Współpracuje z takimi zespołami jak Kore Orchestra, Arte dei Suonatori, Cornu Copiae czy Capella Cracoviensis. Jest współzałożycielką zespołu muzyki dawnej Modus Consort. Występowała na festiwalach w kraju i za granicą (w składzie różnych zespołów), m.in. Actus Humanus (Gdańsk), Poznań Baroque, Przedsionek Raju, Muzyka w Raju (Gościkowo-Paradyż), Korkyra Baroque Festival (Korčula), Festival Urbino Musica Antica (Urbino), Musica Antica Magnano (Magnano), Glasperlenspiel Festival (Tartu, Estonia), Bucharest Early Music Festival (Bukareszt), Royal Greenwich International Early Music Festival and Exhibition (Londyn).
 
Rodzinny duet Katarzyny Anny Olszewskiej (córka) i Dymitra Olszewskiego (ojciec) ma bardzo krótką historię. Muzycy zapewne nigdy nie spotkaliby się w takiej konfiguracji, gdyby nie zaproszenie ich przez Filipa Berkowicza na wielkopostno-wielkanocny festiwal Actus Humanus Resurrectio w Gdańsku, na którym wykonali (w niedzielę wielkanocną) pełen cykl 6 duetów koncertujących Antonia Bartolomeo Bruniego op.4 (koncert ten będzie  retransmitowany przez Program 2 Polskiego Radia 15.V.br o godz. 13:00). Ich interpretacja spotkała się z ciepłym przyjęciem krytyki i gorącym publiczności. Filmowy reportaż z ostatniego festiwalu, obejmującego 2 koncerty (wydarzeniem głównym tego dnia było wykonanie oratorium "Il Trionfo del Tempo e del Disinganno" przez uznany zespół Accademia Bizantina pod kierunkiem Ottavio Dantone), umieszczony na stronie Actus Humanus na Facebooku bije rekordy oglądalności (najwyższa liczba wyświetleń w tegorocznej edycji Nativitas i Resurrectio).

Powrót do wszystkich koncertów

© 2018 Polskie Towarzystwo Bachowskie z siedzibą w Krakowie
Strony internetowe: impulsivo.pl