• Polskie Towarzystwo Bachowskie
  • Polskie Towarzystwo Bachowskie
  • Polskie Towarzystwo Bachowskie

Koncerty

24 kwietnia
2016

Koncert CXXIII

Wykonawcy:
Paulina Pokorny - organy
Marta Trybulec - sopran
Adrianna Bujak - sopran
Ireneusz Trybulec - lutnia
dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz - słowo wprowadzające

Program:
Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
* Preludium i fuga e-moll  BWV 548
Georg Böhm (1661 - 1733)
* Preludium chorałowe "Vater unser im Himmelreich"
Vincenzo Capirola (1474 - po 1547)
* Ricercar
Robert Ballard (ok.1575 - po 1640/50)
* Branles de Village
Georg Leopold Fuhrmann (1578 - 1616)
* La Bourree
Johann Hieronymus Kapsberger (ok.1580 - 1651)
* Spiega, spiega
Carlo Milanuzzi (koniec XVIw. - ok.1647)
* Arietta a due voci
Wojciech Długoraj (1557/58 - po 1619)
* Finale
Anonim
* Balletto de Russia
Anonim
* Psalm 137 (Siedząc po niskich brzegach)
Anonim
* Psalm 148 (Duchy próżne śmiertelności)
Louis Marchand (1669 - 1732)
* Récit (z I Księgi organowej)
Ferenc Liszt (1811 - 1886)
* Preludium i fuga B-A-C-H

Biogramy wykonawców:
Paulina Pokorny - ukończyła z wyróżnieniem Państwową Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Stanisława Moniuszki w Bielsku-Białej na Wydziale Rytmiki oraz Wydziale Instrumentalnym w klasie organów Krzysztofa Karcza. Z sukcesem uczestniczyła w wielu konkursach organowych. Zdobyła I miejsce w II Krakowskim Konkursie Młodych Organistów oraz I miejsce i Nagrodę Polskiego Towarzystwa Bachowskiego za najlepsze wykonanie utworów Jana Sebastiana Bacha w III Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Krasnobrodzie. Jest również laureatką II miejsca ex aequo III Akademickiego Konkursu Organowego w Poznaniu. Uczestniczyła w licznych kursach interpretacji muzyki organowej prowadzonych przez m.in. Juliana Gembalskiego, Davida Titteringtona, Gerharda Gnanna, Pietera van Dijka, Martina Schmedinga, Hansa-Jürgena Kaisera, Wolfganga Zerera, Michaela Radulescu, Hayo Boerema, Ulricha Walthera. W 2014 roku z wyróżnieniem ukończyła studia licencjackie. Pierwszy rok studiów magisterskich odbyła w Musikhochschule w Lubece, w klasie prof. Arvida Gasta. Obecnie jest studentką II roku studiów magisterskich w klasie prof. Józefa Serafina w krakowskiej Akademii Muzycznej.  

Marta Trybulec  uzyskała  dyplom  w  PSM  II  st.  im.   Wł.   Żeleńskiego   w Krakowie w klasie śpiewu solowego cenionej artystki operowej, Teresy Wessely. Później studiowała pod okiem Marii Morbitzer-Vardi oraz uczestniczyła w kursach muzyki dawnej w Berlinie i Innsbrucku (Sommerakademie für Alte Musik), gdzie pracowała ze znanym pedagogiem, Jessicą Cash. Jest solistką zespołu muzyki dawnej „Camerata Cracovia”, z którym związana jest od początku jego istnienia (1987r). Z zespołem tym brała udział we wszystkich ważnych koncertach i dokonała wielu nagrań płytowych i telewizyjnych. Wykonuje także muzykę późniejszą, m.in. repertuar koloraturowy z fortepianem oraz pieśni kompozytorów XIX i XXw. Ostatnio nagrała w firmie „Acte Prealable” wspólnie z tenorem Witoldem Wroną płytę z pieśniami Władysława Żeleńskiego. Jest inicjatorką koncertów muzycznych w Pałacu Żeleńskich w Grodkowicach, miejscu urodzenia Wł. Żeleńskiego, oraz propagatorką twórczości tego kompozytora.

Adrianna Bujak - absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu Katarzyny Oleś-Blacha. Brała udział w mistrzowskich kursach wokalnych prowadzonych przez znanych śpiewaków polskich oraz zagranicznych. Stypendystka Małopolskiej Fundacji Stypendialnej „Sapere Auso”. W 2010 roku zadebiutowała na deskach Opery Krakowskiej w spektaklu „Spojrzenia” pod dyr. Rubena Silvy.  Jako solistka i kameralistka współpracuje z filharmoniami, orkiestrami oraz zespołami muzyki dawnej, m.in. od 2011 roku z „Cameratą Cracovia” a od 2007 z żeńskim zespołem wokalnym „Flores Rosarum”, z którym w roku ubiegłym nagrała płytę dokumentującą śpiewy klasztorne Benedyktynek ze Staniątek. Interesuje się również piosenką estradową. Jest zwyciężczynią Ogólnopolskiego Festiwalu Niezapomnianych Artystów w Bydgoszczy (2008) oraz laureatką Grechuta Festival (2011).   

Ireneusz Trybulec   -    absolwent    klasy    gitary    Akademii    Muzycznej   w Krakowie, założyciel zespołu muzyki dawnej „Camerata Cracovia”. Grę na lutni rozpoczął po ukończeniu studiów a swoje umiejętności doskonalił u Nigela Northa. Opracowuje dla zespołu repertuar sięgając do pierwodruków i rękopisów muzycznych w bibliotekach i archiwach. Zrealizował wiele ciekawych projektów, m.in.: „Muzyka dawnej Europy – Niemcy i Polska” (cykle koncertowe wspierane przez Fundację Współpracy Polsko-Niemieckiej), „Jan Kochanowski – poeta renesansowej  Europy”  (programy  z  poezją  i  muzyką  dawną  we  współpracy  z aktorami), „Pieśni Braci Polskich” (śpiewy arian z ich zachowanego XVII-wiecznego kancjonału), „Kanty polskie i ruskie” (nieznane pieśni staropolskie odkryte w rosyjskich rękopisach barokowych). Oprócz płyt nagranych z zespołem „Camerata Cracovia” wydał także swój solowy album pt. „Lutni moja ulubiona”. W Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. W. Żeleńskiego w Krakowie otworzył przed laty pierwszą w Polsce klasę lutni a w Akademii Muzycznej w Katowicach wykładał czytanie tabulatur lutniowych. Publikuje artykuły z zakresu historii muzyki, m.in. w „Ruchu Muzycznym”.

Powrót do wszystkich koncertów

© 2024 Polskie Towarzystwo Bachowskie z siedzibą w Krakowie
Strony internetowe: impulsivo.pl