• Polskie Towarzystwo Bachowskie
  • Polskie Towarzystwo Bachowskie
  • Polskie Towarzystwo Bachowskie

Koncerty

18 grudnia
2016

Koncert CXXIX

Wykonawcy:
Orkiestra Kameralna Akademii Muzycznej w Krakowie
Stanisław Krawczyński - dyrygent
Małgorzata Chyła - dyrygent
Klaudia Ligas - obój
Katarzyna Myśliwiec - obój
dr hab. Maciej Jabłoński - słowo wprowadzające

Program:
Georg Friedrich Haendel  (1685 – 1759)
 * „Przybycie królowej Saby”  z oratorium Salomon  HWV 67
Antonio Vivaldi  (1678 – 1741)
* Koncert d-moll na 2 oboje  RV 535
Edvard Grieg  (1843 – 1907))
* Suita w dawnym stylu  Z czasów Holberga  op.40
 
Biogramy wykonawców:
Stanisław Krawczyński ukończył studia w krakowskiej PWSM w 1979 roku. Pełnił funkcję kierownika Chóru Polskiego Radia i Telewizji w  Krakowie, a następnie Chóru Filharmonii Krakowskiej. Pod jego kierownictwem zespoły te występowały m.in. w Teatro alla Scala w Mediolanie, w Teatro Regio w Turynie, Academia di Santa Cecilia w Rzymie, sali koncertowej UNESCO w Paryżu, Beethovensaal w Stuttgarcie, Brucknerhaus w Linzu. W latach 1986-2008 związany był jako dyrygent z zespołem Capellae Cracoviensis, obejmując jednocześnie kierownictwo Tarnowskiej Orkiestry Kameralnej. Był dyrygentem i  inicjatorem powstania Krakowskiego Chóru Kameralnego, który swą działalnością trwale wpisał się w osiągnięcia polskich zespołów chóralnych. Występował w znaczących europejskich ośrodkach kultury oraz na festiwalach muzycznych w wielu krajach świata. Jako chórmistrz współpracował ze słynnymi dyrygentami z Polski i  zagranicy. Dokonał nagrań nowo odkrytych dzieł A.Brucknera oraz utworów kompozytorów polskich: H.J.Botora, Z.Bujarskiego, H.M.Góreckiego, R.Maciejewskiego, R.Palestra, M.Stachowskiego, P.Szymańskiego. Uczestniczył jako juror w licznych międzynarodowych konkursach dyrygenckich. Dokonał nagrań dla polskich i zagranicznych firm płytowych. Od 2016 roku ponownie pełni funkcję rektora Akademii Muzycznej w Krakowie.

Małgorzata Chyła ukończyła z wyróżnieniem studia w  krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Stanisława Krawczyńskiego. Obecnie pełni funkcję dyrygenta chóru Olim Pueri Cantantes. Od 2006 roku na stałe współpracuje z Chórem Chłopięcym Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie biorąc udział w przygotowaniach utworów chóralnych a cappella, oratoryjnych, operowych, kantatowych oraz  symfonicznych. Jako dyrygent i chórzysta współpracowała także z  Krakowską Orkiestrą Kameralną, Krakowskim Chórem Kameralnym, Polskim Chórem Kameralnym Schola Cantorum Gedanensis,  Chórem Filharmonii im. K.Szymanowskiego w Krakowie, Chórem Polskiego Radia w Krakowie. Wpisując się w działalność krakowskiego środowiska chóralnego brała udział w organizacji festiwali chóralnych Cracovia Cantat oraz Cantate Domino, zajmując się ich przygotowaniem i realizacją. Równolegle prowadzi działalność dydaktyczną  na  Wydziale Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Międzyuczelnianym Instytucie Muzyki Kościelnej Uniwersytetu Jana Pawła II w  Krakowie. Od roku 2009 corocznie prowadzi kursy muzyczne w ramach Małopolskich Warsztatów Chóralnych oraz Małopolskich Warsztatów dla dyrygentów chóralnych.

Klaudia Ligas - studentka II roku studiów licencjackich w klasie oboju prof. Marka Mleczko w krakowskiej Akademii Muzycznej. Brała udział w licznych kursach, na których doskonaliła swe umiejętności pracując pod kierunkiem m.in. Tomasza Miczki, Jerzego Kotyczki, Yeon-Hee Kwaka, Vilem’a Veverke, Emmanuela Abbuhl’a, Diethelma Jonasa czy Ivana Podyomova. Jest finalistką Festiwalu Fagotowo Obojowego w Bytomiu (2013) oraz X i XI Międzynarodowego Konkursu Instrumentów Dętych w Jastrzębiu Zdroju (2014, 2016), laureatką III Nagrody w IX Ogólnopolskim Konkursie im. Stefanii Woytowicz w Jaśle (2014) oraz III Nagrody w I Ogólnopolskim Konkursie Instrumentów Dętych „Finalis” (2016). Współpracowała m. in. z Krakowską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Stowarzyszenia Passionart oraz Filharmonią Futura. Od 2014 roku jest stypendystką fundacji Pro Musica Bona.
 
Katarzyna Myśliwiec - studentka II roku studiów magisterskich Akademii Muzycznej  w Krakowie, w klasie oboju prof. Marka Mleczko. Jej przygoda z obojem zaczęła się w wieku 16 lat, nauką w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie, którą ukończyła z wyróżnieniem. Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez: Bolesława Słowika, Tomasza Miczkę, Jerzego Kotyczkę, Yeon-Hee Kwaka, Vilem'a Veverke, Emmanuela Abbuhl'a, Diethelma Jonasa oraz Ivana Podyomova. Współpracowała z wieloma orkiestrami,  m.in. Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Krakowską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Corda Cracovia, Orkiestrą Stowarzyszenia 'Passionart', grając pod batutą Neville Marrinera, Paula Badura-Skody, Alexandra Liebreicha, Antoniego Wita, Stanisława Krawczyńskiego, Jerzego Maksymiuka, Michała Maciaszczyka, Marka Mosia, Adama Klocka, koncertując  m.in. we Włoszech, Niemczech, Islandii, Francji, Ukrainie oraz Chinach. Od 2013 roku jest stypendystką Fundacji "Zwierciadło" programu Młoda Polska Filharmonia.
 
Orkiestra Kameralna Akademii Muzycznej w Krakowie  została utworzona w 1993 roku. Uczestniczyła w wielu krajowych i zagranicznych festiwalach (m.in. Dni Muzyki Organowej, Canadian Music Festival,  Festiwal  Jünger  Künstler w Bayreuth) oraz odbyła tournée po Szkocji i USA. Repertuar jej koncertów obejmuje utwory z kanonu muzyki europejskiej. Współpraca z wybitnymi dyrygentami i pedagogami Akademii oraz zaproszonymi gośćmi, zapewnia młodym muzykom zdobycie dobrego warsztatu orkiestrowego.

Powrót do wszystkich koncertów

© 2021 Polskie Towarzystwo Bachowskie z siedzibą w Krakowie
Strony internetowe: impulsivo.pl