• Polskie Towarzystwo Bachowskie
  • Polskie Towarzystwo Bachowskie
  • Polskie Towarzystwo Bachowskie

Koncerty

30 września
2018

Koncert CXLVI

Wykonawcy:
Anna Huszczo - klawesyn
Joanna Solecka - klawesyn
Katarzyna Czubek - flet prosty
Bartosz Koziak - wiolonczela
Anna Woźniakowska - słowo wprowadzające

Program:
Thomas Tomkins  (1572 – 1656)
* A Fancy  (for two to play)
Nicholas Carlton  (1540 – 1610)
* A Verse
Antonio Soler  (1729 – 1783)
* Concierto no 2
Johann Sebastian Bach  (1685 – 1750)
* I suita na wiolonczelę solo G-dur  BWV 1007
Aurelio Virgiliano  (1540 – 1600)
* Ricercara
Johann Sebastian Bach
* II suita na wiolonczelę solo d-moll  BWV 1008
François Couperin  (1668 – 1733)
* Neuvieme Ordre
Camille Saint-Saëns  (1835 – 1921)
* Dance Macabre  op.40

Biogramy wykonawców:
Anna Huszczo ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie klawesynu prof. Elżbiety Stefańskiej (studia magisterskie) oraz w klasie prof. Magdaleny Myczki (studia podyplomowe).  Umiejętności gry na instrumencie poszerzała podczas licznych kursów interpretacji muzyki dawnej w kraju i za granicą u m.in.: Colina Tillneya, Collina Bootha, Kennetha Weissa, Annelie de Man, Terese de Goede, Christine Schorncheim, Lilianny Stawarz, Leszka Kędrackigo. Współpracuje z Radomską Orkiestrą Kameralną, Tarnowską Orkiestrą Kameralną, Krakowską Operą Kameralną oraz Filharmonią Narodową w Warszawie. Jest członkiem zespołów Il Vento oraz Clave Duo.

Joanna Solecka – pianistka, klawesynistka, teoretyk muzyki. Studia odbyła krakowskiej Akademii Muzycznej, a swoje wykształcenie uzupełniała na wielu kursach interpretacji w zakresie repertuaru pianistycznego i klawesynowego. Koncertuje w kraju i za granicą, wykonując muzykę kameralną i utwory solowe. Przez lata współpracowała z orkiestrą kameralną Capella Cracoviensis oraz z Operą Krakowską. Występuje m. in. z zespołem muzyki dawnej Intrada i baletem dworskim Cracovia Danza. Swoje zainteresowania związane z teorią muzyki rozwija poprzez udział w wykładach popularno-naukowych oraz jako autorka haseł do Encyklopedii Muzycznej Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Dla radia RMF Classic dokonała nagrania serii audycji o fortepianie w ramach cyklu „Co jest grane”. Prowadzi działalność dydaktyczną w zakresie instrumentalistyki i teorii muzyki w krakowskich szkołach muzycznych.

Katarzyna Czubek jest absolwentką klasy fletu prostego prof. Petera Holtslaga w Akademii Muzycznej w Krakowie oraz klasy Jorge Isaaca w Conservatorium van Amsterdam. Studiowała grę na obojach historycznych w klasie prof. Paolo Grazziego w Conservatorio di Musica F.E. Dall’Abaco w Weronie oraz u prof. Franka de Bruine w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Jest pomysłodawcą i organizatorem cyklu koncertów Młoda Muzyka Dawna. Gra w zespole muzyki dawnej Bianco Fiore, z którym koncertowała na wielu znaczących scenach europejskich. Grała w takich orkiestrach jak: Les Ambassadeurs (Francja), Gli Angeli Geneve (Szwajcaria), Barrocade (Izrael), Goldberg Baroque Ensemble i Capella Cracoviensis. Od 2016 jest asystentem klasy fletu prostego prof. Erika Bosgraafa w Akademii Muzycznej w Krakowie oraz gościnnym wykładowcą na Podyplomowym Studium Muzyki Dawnej w Akademii Muzycznej w Gdańsku. W 2017 roku została laureatką stypendium Młoda Polska- programu stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Bartosz Koziak jest zwycięzcą III Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. Witolda Lutosławskiego w 2001 r. w Warszawie, zdobywcą II nagrody na konkursach Isang Yun’a w Tongyeong (Korea) i Kijowie im. Mikola Lysenki, laureatem oraz zdobywcą nagrody specjalnej na konkursie „Praska Wiosna”, zdobywcą I nagrody na XI Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie. Otrzymał także nagrody na Konkursach im. P. Czajkowskiego w Moskwie oraz ARD w Monachium. W 2003 roku otrzymał nagrodę specjalną Fundacji Kultury Polskiej przyznaną przez Ewę Podleś. Występował m.in. w Konzerthaus w Berlinie, Rudolfinum w Pradze, Cité de la Musique w Paryżu, Teatro Politeama w Palermo, Studiu im. Witolda Lutosławskiego i Filharmonii Narodowej w Warszawie. Jako solista współpracował z takimi orkiestrami jak: Filharmonia Narodowa, NOSPR, Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Orchestre Philharmonique de Monte Carlo, Orkiestrami Radiowymi w Warszawie i Budapeszcie, Narodową Orkiestrą Ukrainy, Orkiestrą Symfoniczną Armenii, Concerto Budapest pod dyrekcją Krzysztofa Pendereckiego, Jana Krenza, Antoniego Wita, Gabriela Chmury, Jacka Kaspszyka, Massimiliano Caldi, Volodymira Syrenki, Ole Rudnera, Sergeja Smbatyana, Andrasa Kellera. Jako kameralista współpracuje m.in. z Kają Danczowską, Elżbietą Stefańską, Anną Marią Staśkiewicz, występuje z pianistami Justyną Danczowską, Marcinem Koziakiem, Radosławem Sobczakiem, Agnieszką Kozło . Współtworzy Warszawską Grupę Wiolonczelową „Cellonet”. Jest zapraszany na znane festiwale m.in. Warszawską Jesień, Young Euro Classic w Berlinie, Wielkanocny Festiwal im. L. van Beethovena, Mecklemburg Vorpommern, Musica Polonica Nova, Festiwal Muzyczny w Łańcucie, Chopin i jego Europa w Warszawie, Yerevan Music Perspecitves, East meets West w Korei. Od kilku lat jest regularnie zapraszany do udziału w projektach koncertowych Krzysztofa Pendereckiego. Brał udział w pierwszym nagraniu płytowym „Concerto grosso” pod dyrekcją Kompozytora. Ponadto w dyskografii Bartosza Koziaka znajdują się między innymi nagrania II Koncertu wiolonczelowego Grażyny Bacewicz, wyróżnione przez magazyn „Pizzicato” w Luksemburgu, a także, z Justyną Danczowską, utworów na wiolonczelę i fortepian w tym Sonaty „Arpeggione” F. Schuberta i „Märchenbilder” Roberta Schumanna. W lipcu 2017 miała premierę nowa płyta nagrana z Anną Marią Staśkiewicz - Duos for Violin & Cello Staśkiewicz & Koziak z duetami Ravela, Kodálya i Martinů. Bartosz Koziak ukończył z odznaczeniem „Magna cum Laude” Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Profesora Kazimierza Michalika i Andrzeja Bauera oraz Conservatoire National Superieur de Musique de Paris w klasie Philippe’a Muller’a. Dzięki uprzejmości Kai Danczowskiej gra na XIX-wiecznej kopii instrumentu J. Guadagniniego, na którym koncertował wybitny polski wiolonczelista Dezyderiusz Danczowski.

Powrót do wszystkich koncertów

© 2024 Polskie Towarzystwo Bachowskie z siedzibą w Krakowie
Strony internetowe: impulsivo.pl