• Polskie Towarzystwo Bachowskie
  • Polskie Towarzystwo Bachowskie
  • Polskie Towarzystwo Bachowskie

Koncerty

27 października
2024

Koncert CXCIII

Wykonawcy:
ANABASIS ENSEMBLE:
- Weronika Wolan - obój barokowy
- Zofia Trystuła - obój barokowy
- Agnieszka Siemiankowska - fagot barokowy
- Piotr Windak - klawesyn
Anna Woźniakowska - słowo wprowadzające

Program:
Johann Friedrich Fasch (1688 – 1758)
* Sonata g-moll na dwa oboje, fagot i basso continuo, FaWV N:g1
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
* Partita D-dur, BWV 828
Johann David Heinichen (1683 – 1729)
* Sonata c-moll na obój i fagot, S. 277
Johann Sebastian Bach
* Partita D-dur, BWV 828
Gottfried Heinrich Stölzel (1690 – 1749)
* Sonata c-moll na dwa oboje i basso continuo Am.B 411° (6)
Georg Friedrich Händel (1685 – 1759)
* Trio Sonata B-dur na dwa oboje, fagot i basso continuo, HWV 388

Biogramy wykonawców:
Anabasis - zespół specjalizujący się w wykonawstwie muzyki dawnej, powstały w roku 2023. W swoim repertuarze posiada utwory zarówno znanych kompozytorów epoki baroku jak i tych, odkrywanych na nowo. Wśród nich twórcy związani z różnymi ośrodkami osiemnastowiecznej Europy takimi, jak Włochy, Niemcy i Francja. Dzięki wszechstronnemu wykształceniu muzyków oraz ich pasji związanej z poszerzaniem wiedzy z zakresu estetyki i historycznego wykonawstwa muzyki dawnej, słuchacz zostaje zaproszony do odbycia muzycznej podróży w czasie za sprawą unikatowego brzmienia osiemnastowiecznych instrumentów takich, jak: oboje barokowe, fagot barokowy i klawesyn.

Weronika Wolan ukończyła z wyróżnieniem studia na Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie oboju barokowego dr Katarzyny Pilipiuk. Stypendystka programu Erasmus+ w Universität Mozarteum Salzburg   w klasie prof. Alfredo Bernardini’ego. Występowała jako członkini Orkiestry Barokowej Akademii Muzycznej w Krakowie, Capelli Cracoviensis, Orkiestry im. Telemanna, zespołu Baroque.Collective. Koncertowała jako solistka podczas XXIV oraz XXVI Dni Bachowskich w Krakowie (2019, 2022). Brała udział w kursach mistrzowskich pod okiem Woutera Verschuren, Alfredo Bernardini’ego, Paula Esswooda, Bolette Roed, Martina Gestera. Zdobywała nagrody na ogólnopolskich festiwalach. Z zespołem Avangarda, m.in. na  45. Spotkaniach Zamkowych ,,Śpiewajmy poezję” w Olsztynie – III miejsce (2018), XXVII Finale Turnieju Poezji Śpiewanej we Włocławku – I miejsce (2018), Manewrach Artystycznych Wojska Polskiego – I miejsce (2019). Jej pasją są musicale. W ramach krakowskiej filii Autorskiej Szkoły Musicalowej występowała m.in. w Teatrze Muzycznym ROMA w Warszawie. Jako członek zespołu oraz solistka brała udział w spektaklach takich jak ,,Koty”, ,,Czarnoksiężnik z Krainy Oz”, ,,Taniec Wampirów”.

Zofia Trystułamultiinstrumentalistka, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie, Conservatorio di Verona oraz Universidade de Aveiro. Koncertuje w kraju i za granicą - dotychczas w kilkunastu krajach w Europie i Azji - jako solistka oraz członek zespołów i orkiestr symfonicznych. Wielokrotna Laureatka Międzynarodowych Konkursów i Festiwali. Współprace podejmowała między innymi z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Sinfoniettą Cracovią, Orkiestrą Filharmonii Zielonogórskiej, Orkiestrą Opery Narodowej w Erywaniu, Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Erywaniu. Członkini zespołu Kolegium Muzyki Ewangelickiej (muzyka dawna),  współzałożycielka zespołów Anabasis (muzyka barokowa), Organic Noises (ethno-fiusion jazz), Baykuri (world music). Poza wykonywaniem muzyki z nurtu szeroko pojętej klasyki, na oboju i rożku angielskim, specjalizuje się w grze na instrumentach historycznych (oboje barokowe) oraz  instrumentach etnicznych z Kaukazu Południowego (duduk, zurna, santur).

Agnieszka Siemiankowska - urodzona w 1990 roku w Lesznie. W 2010 roku rozpoczęła studia na fagocie współczesnym pod kierunkiem dr hab. Arkadiusza Adamczyka w Akademii Muzycznej w Poznaniu ukończywszy je z wynikiem bardzo dobrym  w 2016 roku. W latach 2016-2021 studiowała grę na fagotach historycznych pod kierunkiem mgr Tomasza Wesołowskiego w macierzystej uczelni. Jest również absolwentką studiów magisterskich w Sibelius Music Academy Helsinki (Finlandia) w dwóch specjalnościach: wykonawstwo orkiestrowe – fagot oraz fagoty historyczne (Jussi Sӓrkkӓ, Jani Sunnarborg). Jako fagocistka współczesna współpracowała między innymi z Filharmonią Poznańską, Operą Poznańską, Filharmonią w Gorzowie Wielkopolskim, Helsinki Chamber Orchestra, Helsingin Poliisisoittokunta, Orkiestra Filharmonii w Tampere (Finlandia), Ostravská Banda (Czechy), udzielając się jednocześnie jako kameralistka. Aktywnie koncertuje z orkiestrami: Finnish Baroque Orchestra, MA Academy Orchestra Brugge oraz Aris & Aulis w Berlinie. W Polsce współpracuje z Capellą Cracoviensis, Warszawską Operą Kameralną, Arte Dei Suonatori oraz z Zespołem Muzyki Dawnej “La Villanesca”.

Piotr Windak ukończył Akademię Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w specjalnościach: muzyka kościelna (klasa organów Józefa Serafina) i klawesyn (klasa Magdaleny Myczki i Andrzeja Zawiszy). Uczestniczył w kursach mistrzowskich z zakresu gry na organach, klawesynie i w zespołach kameralnych prowadzonych przez Stefana Engelsa, Lorenzo Ghielmiego, Bernharda Klapprotta, Bruno Cocseta, Martina Gestera, Mitzi Meyerson, Ketila Haugsanda, Elżbietę Karolak oraz warsztatach emisji głosu pod kierunkiem m.in. Richarda Wistreicha, Rominy Basso, Agnieszki Monasterkiej, Elżbiety Krzemińskiej, Jadwigi Gałęskiej-Trittt, Krystyny Świder, Sebastiana Szumskiego, Katarzyny Oleś-Blachy. Łącząc doświadczenia instrumentalisty, wokalisty i chórmistrza koncertuje jako solista, kameralista i dyrygent. Występował w kraju i za granicą z zespołami: Collegium Vocale Gent, Capella Cracoviensis, Oltremontano, La Risonanza, Diletto, Vasa Consort, Capella Viridimontana, Chór Polskiego Radia, Triplum, Scepus Baroque, Cracow Baroque Consort, Cracow Singers, Il Vento, Exploratori Ensemble, Anabasis Ensemble, pod kierownictwem wybitnych osobistości z dziedziny muzyki dawnej, m.in. Philippe’a Herreweghe, Skipa Sempé, Roberta Hollingworthe’a, Alfreda Bernardiniego, Fabia Bonizzoniego, Wima Becu, Michele’a Pasottiego, Agnieszki Budzińskiej-Bennet, Marcina Szelesta. Jest dyrygentem Chóru Kameralnego Marana Tha  w Wieliczce.


Powrót do wszystkich koncertów

© 2025 Polskie Towarzystwo Bachowskie z siedzibą w Krakowie
Strony internetowe: impulsivo.pl