Wykonawcy:
Adam Widziński - organy
Anna Zawisza - sopran
Anna Huszczo - wirginał
dr hab. Maciej Jabłoński prof. AMKP w Krakowie - słowo wprowadzające
Program:
Johann Sebastian BACH (1685-1750)
* Preludium Es-dur BWV 552/1
* Kyrie, Gott Vater in Ewigkeit BWV 669
* Christe, aller Welt Trost BWV 670
* Kyrie, Gott, Heiliger Geist BWV 671
John DOWLAND (1562-1626), (opracowanie William BYRD)
* Pavana Lachrymae
Henry PURCELL (1659-1695)
* Dido’s Lament (z opery "Dydona i Eneasz")
John BULL (1562-1628)
* Chromatic Pavan, Chromatic Galliard
John DOWLAND
* Come Again: Sweet love doth now invite
Ben JONSON (1572-1637)
* Have you seen but a while lily grow?
Johann Sebastian BACH
* Sonata G-dur BWV 530
(Vivace*Lente*Allegro)
* Fuga Es-dur BWV 552/2
Biogramy wykonawców:
Adam Widziński jest studentem trzeciego roku studiów licencjackich Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie organów prof. dr. hab. Andrzeja Białki. Ukończył z wyróżnieniem Szkołę Muzyczną I i II st. im. Tadeusza Szeligowskiego w Lublinie w klasie organów dr. hab. Jadwigi Kowalskiej oraz w klasie fortepianu mgr Marty Zwolak. Jest zdobywcą I miejsca w konkursie organowym w ramach XV Białostockiego Festiwalu Młodych Organistów oraz laureatem II nagrody w XI Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Krasnobrodzie. Otrzymał wyróżnienie w V Ogólnopolskim Konkursie Organowym im. Mariana Sawy. Współpracował z Archidiecezjalnym Chórem Chłopięco - Męskim ,,Pueri Cantores Lublinenses''.
Anna Huszczo po ukończeniu studiów na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Elżbiety Stefańskiej odbyła studia podyplomowe na kierunkach klawesyn i fortepian historyczny. Umiejętności instrumentalne doskonaliła podczas licznych kursów mistrzowskich, pracując pod okiem m.in. Colina Tilney ’ a, Colina Bootha, Kennetha Weissa, Annelie de Man, Thérèse de Goede, Lilianny Stawarz, Leszka Kędrackiego, Nicholasa Parle, Marco Vitale, Katarzyny Drogosz oraz Christine Schornsheim. Współpracowała z Operą Bałtycką, Filharmonią Narodową, Baletem Dworskim Cracovia Danza, Sinfoniettą Cracovią, Radomską Orkiestrą Kameralną, Tarnowską Orkiestrą Kameralną, Krakowską Orkiestrą Kameralną, występowała również z Capellą Cracoviensis. Jej repertuar wypełniają utwory od czasów renesansu do współczesności. Koncertuje w Polsce i za granicą, występując solo i z zespołami kameralnymi. W 2021 roku wraz z Joanną Solecką wydała płytę Il teatro del suono (Sonate per due Cembali con il basso cifrato Bernardo Pasquiniego) oraz współuczestniczyła w nagraniu płyty z kameralną muzyką niemiecką XVIII wieku Gusto NON Barbaro. W 2023 roku wraz z oboistką Katarzyną Pilipiuk, solistką i współzałożycielką zespołu Il Vento, wydała płytę z solowymi koncertami obojowymi Johanna Wilhelma Hertla. Poza działalnością koncertową jest aktywna na polu dydaktyki i popularyzacji kultury. Jest prezesem działającej od 2015 r. Fundacji Il Vento, która zajmuje się organizacją wydarzeń kulturalnych, festiwali i koncertów w ramach nurtu wykonawstwa poinformowanego historycznie. Od 2021 roku wraz z Katarzyną Pilipiuk organizuje Festiwal Muzyczny im. Leopolda hr. Poletyły w Krasnymstawie, a od 2018 roku organizuje warsztaty muzyczne w formie półkolonii Wakacje z Muzyką w Publicznej Szkole Muzycznej I stopnia w Gdowie.
Anna Zawisza ukończyła Liceum Muzyczne w Tarnowie, w klasie kontrabasu i śpiewu, a następnie, z wyróżnieniem, Wydział Wokalno – Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie. Była stypendystką Ministra Kultury w 2004 roku. Swoje umiejętności doskonali, biorąc udział kursach mistrzowskich, prowadzonych przez Kaia Wessela, Charlesa Danielsa, Olgę Pasiecznik, Petera Koojia i Vincenta Dumestre. Od wielu lat, jako solistka i kameralistka współpracuje z zespołami, takimi jak: Gabrielli Consort, Le Poeme Harmonique, Vox Luminis, Collegium 1704, Vasa Consort, Capella Napolitana, Capella Cracoviensis. Koncertuje w kraju i za granicą, w ramach wydarzeń muzycznych, między innymi Misteria Paschalia, Actus Humanus, Opera Rara, Festival de Musique Baroque d'Ambronay, Festival Oude Muziek Utrecht i Wratislavia Cantans pod batutą znamienitych dyrygentów m.in.: Paula Goodwina, Andrew Parrota, Antonio Florio, Vaclava Luksa, Vincenta Dumestre, Ottavio Dantone i Fabio Bonizzoniego. Na swoim koncie posiada liczne nagrania studyjne, m.in. muzykę do spektaklu Łucja Szalona w reżyserii Magdaleny Piekorz oraz Karnawał, czyli pierwsza żona Adama, których premiery odbyły się w Teatrze Słowackiego w Krakowie, płytę pt.: Muzykalia Łańcuckie, cztery płyty we współpracy z wydawnictwem Musicon zawierające odnalezioną muzykę jasnogórską oraz, realizowane przez Polskie Radio i nagrodzone w 2024 roku Fryderykiem nagranie dramatopery Agaty Zubel „Oresteja ” i Opera Omnia- Psalmy Mikołaja Gomółki pod kierownictwem Agnieszki Budzińskiej – Bennett.
Powrót do wszystkich koncertów