Wykonawcy:
Adam Widziński - organy
Consort trąbek i puzonów historycznych AMKP w Krakowie
Bartosz Sałdan - kotły barokowe
Tomasz Ślusarczyk - trąbka naturalna, prowadzenie
dr hab. Maciej Jabłoński - słowo wprowadzające
Program:
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
* Chorały:
Nun komm, der Heiden Heiland BWV 599
Gott, durch deine Güte / Gottes Sohn ist kommen BWV 600
Herr Christ, der ein’ge Gottessohn / Herr Gott, nun sei gepreiset BWV 601
Lob sei dem allmächtigen Gott BWV 602
Puer natus in Bethlehem BWV 603
Gelobet seist du, Jesu Christ BWV 604
Der Tag, der ist so freudenreich BWV 605
Vom Himmel hoch, da komm ich her BWV 606
Mit Fried und Freud ich fahr dahin BWV 616
Herr Gott, nun schleuß den Himmel auf BWV 617
Dietrich Buxtehude (1637-1707)
* Preludium C-dur BuxWV 137
Claudio Monteverdi (1567-1643)
* Toccata – L’Orfeo
Cesare Bendinelli (1542-1617)
* Sonata 336 - Tutta l’arte della trombetta
Anonim XVII w. (Jasna Góra)
* Trzy intrady
Jeremiah Clarke (1674-1707)
* Suite of Ayres for the Theatre
Johann Sebastian Bach
* Preludium i fuga G-dur BWV 550
* Sonata C-dur BWV 529
Maurice Duruflé (1902-1986)
* Prélude sur l’Introit de l’Épiphanie op. 13
Biogramy wykonawców:
Adam Widziński jest studentem drugiego roku studiów licencjackich Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, w klasie organów prof. dr hab. Andrzeja Białki. Ukończył z wyróżnieniem Szkołę Muzyczną I i II st. im. Tadeusza Szeligowskiego w Lublinie w klasie organów dr hab. Jadwigi Kowalskiej oraz w klasie fortepianu mgr Marty Zwolak. Jest zdobywcą I miejsca w konkursie organowym w ramach XV Białostockiego Festiwalu Młodych Organistów oraz laureatem II nagrody w XI Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Krasnobrodzie. Otrzymał wyróżnienie w V Ogólnopolskim Konkursie Organowym im. Mariana Sawy. Współpracuje z Archidiecezjalnym Chórem Chłopięco - Męskim ,,Pueri Cantores Lublinenses''.
Consort trąbek i puzonów historycznych AMKP w Krakowie powstał w 2015 roku razem z momentem utworzenia klasy trąbki naturalnej. Jest to jedyny tego rodzaju zespół historycznych instrumentów blaszanych działający pośród polskich uczelni muzycznych. Zespól specjalizuje się w wykonawstwie muzyki reprezentacyjnej przełomu XVII i XVIII w. ze szczególnym zachowaniem historycznej praktyki wykonawczej. Zespół tworzą studenci zarówno katedry muzyki dawanej jak i katedry instrumentów dętych blaszanych.
Bartosz Sałdan koncertuje jako perkusista solista, kameralista i muzyk orkiestrowy. Kształcił się w klasie perkusji prof. Jana Pilcha w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, w 2021 roku uzyskał stopień doktora sztuki w macierzystej Uczelni. Obecnie doskonali swoje umiejętności gry na perkusyjnych instrumentach obręczowych u jednego z najwybitniejszych specjalistów – Murata Coşkuna w Frame Drum Academy we Freiburgu. Stały rozwój kompetencji w zakresie muzyki dawnej ma swoje odzwierciedlenie we współpracy z licznymi zespołami specjalizującymi się w wykonawstwie historycznym, takimi jak: Polska Orkiestra XVIII wieku, Floripari - Muzycy Wawelscy, Lautten Compagney Berlin, Starck Compagnay, {oh!} Orkiestra Historyczna, Wrocławska Orkiestra Barokowa i wieloma innymi. Jako solista występował z towarzyszeniem m.in.: Sinfonii Varsovii, Sinfonietty Cracovii czy orkiestr Filharmonii Krakowskiej i Opolskiej, zaś jako kotlista i perkusista regularnie koncertuje z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Sinfoniettą Cracovią czy NFM Leopoldinum. Intensywnie działa także na polu muzyki współczesnej, koncertując solo i kameralnie m.in. w Polsce, USA, Niemczech, Holandii, Iranie czy Tajlandii. Bartosz Sałdan jest laureatem stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”, „Kultura w sieci” oraz Stypendium Twórczego Miasta Krakowa.
Tomasz Ślusarczyk urodzony w Przemyślu, absolwent Zespołu Szkół Muzycznych w Przemyślu i Akademii Muzycznej w Krakowie (dyplom z wyróżnieniem). Od 1991 r. związany był z Capellą Cracoviensis i Radiową Orkiestrą Symfoniczną, z którą dokonał licznych nagrań dla polskiego radia i telewizji. Współpracuje z wieloma orkiestrami w kraju i zagranicą: Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Filharmonii Poznańskiej, Orkiestrą Opery i Filharmonii w Białymstoku, Warszawską Operą Kameralną. Od 2005 r. współpracuje ze słynną Orkiestrą XVIII wieku w Amsterdamie, pod dyrekcją Fransa Brüggena. Koncertował jako solista i kameralista na wielu festiwalach w Rosji, Irlandii, Niemczech, Ukrainie, Korei, Wielkiej Brytanii. Zapraszany był do współpracy przez znakomitych muzyków: F.Brüggena, P.Esswooda, Ch.Hogwooda, M.Toporowskiego. Pod jego kierownictwem artystycznym Polska Orkiestra XVIII wieku dokonała szeregu nagrań muzykaliów Jasnogórskich. Zaangażowany jest także w badania źródeł muzyki cerkiewnej na terenach dawnej Rzeczypospolitej. Często zasiada jako juror podczas krajowych i zagranicznych konkursów. Prowadzi szeroką działalność pedagogiczną w kraju i zagranicą w trakcie licznych kursów i warsztatów. W Akademii Muzycznej w Krakowie i Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie prowadzi klasę trąbki naturalnej, jest także profesorem wizytującym w Ługańskiej Narodowej Akademii Sztuki w Kijowie.
Powrót do wszystkich koncertów